Katalin Radnóti

college professor

PhD (Hungarian Academy of Sciences, MTA, Budapest , 1994)

Department of Materials Physics

Room(s): Lágymányos Campus, Northern Building 5.104.
Phone(s): n.a.
Extension(s): n.a.
Mobile(s): +36-30-296-0603
Homepage: members.iif.hu
Email: uh.etle.raseac@faakkar

Biography:

Graduated at the Science Faculty of the Eötvös Loránd University, Budapest as a teacher of physics and chemistry and later obtained a Doctor Univ. and a PhD level degree (candidate) in pedagogics. List of publications contains over 200 items, including teacher’s support materials, research studies, books and book chapters. The main area of her research is the teaching methodology of physics and other natural sciences.

Links to associated scientific database profiles:

Selected publications of recent years:

  1. Radnóti, Katalin ; Chinh, Nguyen Quang Tanulói tévképzetek vizsgálata az elektromosságtan témakörében FIZIKAI SZEMLE 69 : 5 pp. 169-174. , 6 p. (2019)
  2. dr Makádi Mariann, dr Radnóti Katalin, dr Róka András, dr Victor András dr Makádi Mariann (szerk.) A természetismeret tanítása és tanulása Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar, 2015. 424 p. 1. (ISBN:978-963-284-670-5)
  3. Radnóti Katalin (szerk.) A természettudomány tanítása: Szakmódszertani kézikönyv és tankönyv Szeged: Mozaik Kiadó, 2014. 575 p. (ISBN:978 963 697 764 1)
  4. Radnóti, Katalin Látogatás a csernobili atomerőműben. 1. rész. az RBMK reaktor – a legnagyobb atomerõmû-baleset FIZIKAI SZEMLE 68 : 1 pp. 16-22. , 7 p. (2018)
  5. Radnóti, Katalin ; Korom, Erzsébet (szerk.) Óráról órára: Fizikaórák megjegyzésekkel ellátva Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet, MTA- SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport (2017) , 160 p. ISBN: 9789633065211
  6. Radnóti, Katalin Az európai természettudomány elôfutárai – az iszlám aranykor tudósa: Iszlám tudósok szerepét gyakran elhanyagoljuk Európába FIZIKAI SZEMLE 66 : 7-8 pp. 254-265. , 12 p. (2016)
  7. Radnóti, Katalin A hipotézisalkotás szerepe a fizika oktatásában: A szerző hipotézise, hogy a hipotézisalkotás fontos segítség lehet a fizika tanításában FIZIKAI SZEMLE 66 : 4 pp. 136-142. , 7 p. (2016)
  8. B, Németh Mária ; Korom, Erzsébet ; Nagy, Lászlóné ; Kissné, Gera Ágnes ; Veres, Gábor ; Adorjánné, Farkas Magdolna ; Makádi, Mariann ; Radnóti, Katalin A természettudományos tudás alkalmazásának online diagnosztikus értékelése In: Csapó, Benő; Korom, Erzsébet; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei Budapest, Magyarország : Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), (2015) pp. 117-202. , 86 p.
  9. Radnóti, Katalin A fény: Az univerzum megismerésének eszköze - egy elfeledett tudós asszony emlékére FIZIKAI SZEMLE 65 : 3 pp. 92-97. , 6 p. (2015)
  10. Korom, Erzsébet ; Nagy, Lászlóné ; B, Németh Mária ; Makádi, Mariann ; Kissné, Gera Ágnes ; Radnóti, Katalin ; Adorjánné, Farkas Magdolna ; Tóth, Zoltán ; Revákné, Markóczi Ibolya A természettudomány tartalmi területei az online diagnosztikus értékelés szempontjából In: Csapó, Benő; Korom, Erzsébet; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei Budapest, Magyarország : Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), (2015) pp. 203-314. , 112 p.